2008. január 6., vasárnap

2005. augusztus 1., hétfő, Lezama – Bilbao

Ismét nyugisabb napot tervezünk, Bilbaóban meg akarunk állni netezni, mosni, satöbbi. Alig 13 kilométer. Ahol a Camino letér a főútról, építkezés zajlik, és kábé fél kilométeres szakaszon minden jelzést eltüntettek. Persze hogy eltévedünk, de távolságban nem kóválygunk sokat, inkább csak időt vesztünk. Útközben nyomunkba szegődik egy kiskutya, hosszú ideig követ minket. Egy idő után már visszazavarni sem lehet szegényt. Háziállatot most nem szeretnék, ezért beteszem egy kertbe, abban a reményben hogy majd az ottaniak gondját viselik. Itt szinte mindenhol van kutya.

Pacallá ázva érünk be Bilbaóba. A katedrálisban egy apáca pecsétel nekünk.

A TI irodában megmondják, melyik busszal jutunk el az alberguéhez (58-as). Megkérdem a sofőrt, hol kell leszállni, erre az egész busz a láma peregrinók segítségére siet. Még amikor leszállunk, akkor is kórusban üvöltve magyarázzák, hogy a másik irányba menjünk. Kedves népség, na.

Az albergue egy nyolcemeletes Youth Hostel, de mivel zarándokok vagyunk, összesen 20 euróból megússzuk a szállást + reggelit. Vacsora 7euro/fő, kérünk. Mindent kérünk. Szétáztunk és sajnáljuk magunkat, nagyon. Mosó- és szárítógép van, persze jó pénzért, de Rita teljesen belelkesedik. Azt hiszem, ettől komoly mértékben javult a lába állapota. Kétségtelen, a ruhák mintha tisztábbak lennének, és ezúttal nincs samponszaguk.

Aggódom az achillesem miatt, egyre jobban fáj, pedig ma nagyon keveset mentünk. Azt viszont másfél kilométer kivételével végig betonon. Egyelőre még nem akadályoz semmiben, csak mivel próbálom kímélni, elég természetellenesen lépkedek, és ettől az összes többi lábizmom is sajog.

Vacsora előtt még kimerészkedünk a városba, megnézzük a hidakat meg a Guggenheim múzeumot. Ritka ronda építmény, ha az ember közelről is szemügyre veszi. Mintha az egészet gyűrött alufóliába csomagolták volna. A belvárosi rész viszont csodaszép, de azt csak zuhogó esőben láttuk, ezúttal nem megyünk újra megnézni… kíméljük a lábunkat, inkább visszasántikálunk a szállásra.